Ultra Gezond
Image default
Zintuigen

Mercedes stappenplan om CO2-neutraal te worden.

Op zijn eerste digitale ESG-conferentie (Environment, Social & Governance) voor investeerders en analisten kondigde Mercedes-Benz maatregelen aan om de CO2-emissie te verminderen en blijvende waarde te creëren voor alle belanghebbenden. Zoals al aangekondigd op de COP26 VN-klimaatconferentie in november 2021 zet Mercedes-Benz zich in voor een snellere overstap naar elektrische voertuigen. “Het verlangen naar individuele mobiliteit blijft groeien. Onze missie is om op een duurzame manier in deze behoefte te voorzien. Mercedes-Benz heeft een duidelijk stappenplan om CO2-neutraal te worden. Tegen 2030 willen we halverwege zijn. Om sneller vooruitgang te boeken bij de bescherming van het klimaat, hebben we maximale toewijding en meer samenwerking tussen overheden, bedrijven en de samenleving als geheel nodig”, aldus Ola Källenius, voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz Group AG.

De onderneming streeft ernaar om de CO2-emissie per personenwagen gedurende de levenscyclus tegen het einde van dit decennium ten minste te halveren ten opzichte van het niveau van 2020. Om dit doel te bereiken, zijn de belangrijkste speerpunten: elektrificatie van het modellengamma, laden met groene energie, verbetering van de accutechnologie, verregaand gebruik van gerecyclede materialen en hernieuwbare energie in de productie. Mercedes-Benz is voornemens om tegen 2030 meer dan 70 procent van zijn energiebehoefte te dekken met hernieuwbare energie door zonne- en windenergie uit te rollen op eigen locaties en door middel van verdere stroomafnameovereenkomsten.

Electric only – op weg naar nul uitstoot tijdens het rijden

De elektrificatie van het Mercedes-Benz portfolio maakt al geruime tijd grote stappen voorwaarts. Het doel is om tegen 2025 een aandeel van 50 procent in plug-in hybrids en accu-elektrische voertuigen (BEV’s) te realiseren, op weg naar een volledig elektrisch modellengamma in 2030, daar waar de marktomstandigheden dit toelaten. Het portfolio omvat al zes en binnenkort negen volledig elektrische modellen. Tot op heden heeft Mercedes-Benz de EQA, de EQB, de EQC (WLTP: stroomverbruik gecombineerd: 25-21,3 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km)[1], de EQS, de EQE 350+ (WLTP: stroomverbruik gecombineerd: 18,7‑15,9 kWh/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 0 g/100 km)1 en de EQV geïntroduceerd. Meer modellen gaan volgen in de vorm van de EQS SUV, de EQE SUV en de EQT. Met de voortgaande elektrificatie van alle modelseries wil de onderneming ook zijn leidende rol op het gebied van elektromobiliteit in lichte bestelwagens uitbouwen.

De onderneming streeft ernaar om de CO2-emissie per personenwagen gedurende de levenscyclus tegen het einde van dit decennium ten minste te halveren ten opzichte van het niveau van 2020. Om dit doel te bereiken, zijn de belangrijkste speerpunten: elektrificatie van het modellengamma, laden met groene energie, verbetering van de accutechnologie, verregaand gebruik van gerecyclede materialen en hernieuwbare energie in de productie. Mercedes-Benz is voornemens om tegen 2030 meer dan 70 procent van zijn energiebehoefte te dekken met hernieuwbare energie door zonne- en windenergie uit te rollen op eigen locaties en door middel van verdere stroomafnameovereenkomsten.

Electric only – op weg naar nul uitstoot tijdens het rijden

De elektrificatie van het Mercedes-Benz portfolio maakt al geruime tijd grote stappen voorwaarts. Het doel is om tegen 2025 een aandeel van 50 procent in plug-in hybrids en accu-elektrische voertuigen (BEV’s) te realiseren, op weg naar een volledig elektrisch modellengamma in 2030, daar waar de marktomstandigheden dit toelaten. Het portfolio omvat al zes en binnenkort negen volledig elektrische modellen. Tot op heden heeft Mercedes-Benz de EQA, de EQB, de EQC (WLTP: stroomverbruik gecombineerd: 25-21,3 kWh/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 0 g/km)[1], de EQS, de EQE 350+ (WLTP: stroomverbruik gecombineerd: 18,7‑15,9 kWh/100 km, CO2-emissie gecombineerd: 0 g/100 km)1 en de EQV geïntroduceerd. Meer modellen gaan volgen in de vorm van de EQS SUV, de EQE SUV en de EQT. Met de voortgaande elektrificatie van alle modelseries wil de onderneming ook zijn leidende rol op het gebied van elektromobiliteit in lichte bestelwagens uitbouwen.

Populaire modellen

De modellen van Mercedes Benz zijn ieder in een Mercedes-Benz klasse ingedeeld. Beginnende bij de A-klasse wat de kleinste varianten zijn loopt de modellenlijn op tot de meest luxe klasses. Mercedes Benz doet het goed in veel klassen maar zeker de A-klasse en CLA springen er qua aantallen uit bij Mercedes Private Lease.

EQA

Het modellengamma van Mercedes was al zo uitgebreid en nu komt het merk ook nog eens met een heleboel elektrische auto’s. De enige houvast die Mercedes-Benz ons bij haar elektrische modellen biedt, zijn de eerste twee letters: EQ. Daarna is het aan de laatste letter om te bepalen over welk model het gaat, in dit geval de EQA. De EQA is het kleinste elektrische model van Mercedes-Benz.

De Mercedes-Benz EQA is de betaalbare elektrische SUV van het Duitse automerk. Een soort elektrische variant van de bestaande GLA, maar wel met een geheel eigen gezicht. Met een actieradius van 426 kilometer is de EQA zeer geschikt voor alledaags gebruik.

Mercedes EQA Private Lease is de voordeligste manier om in een nieuwe Hyundai te rijden.

A-Klasse

De A klasse van Mercedes is een compacte vierdeurs auto, die sinds 1997 wordt geproduceerd. De A klasse is een compacte gezinsauto die concurreert met de vergelijkbare BMW 1 Series en Audi A3. Door een geslaagde restyling spreekt Mercedes Benz met de A Klasse een jongere doelgroep aan.

Mercedes A Klasse Private Lease is een voordelige manier om in een splinternieuwe Mercedes te rijden.

GLB

De Mercedes GLB is de op één na kleinste SUV die je bij het Duitse automerk kunt kopen. Maar die titel betekent in de praktijk bijster weinig. De GLB is namelijk een grote auto met een aanzienlijke hoeveelheid bagageruimte.

Vanzelfsprekend wordt Mercedes GLB Private Lease door meerdere grote en kleine private lease aanbieders.

De GLB is het bewijs dat Mercedes-Benz de verkoopcijfers nauw in de gaten houdt. Eén op de drie auto’s die het merk jaarlijks verkoopt (dat zijn er zo’n 2 miljoen), is namelijk een SUV. Lange tijd had Mercedes alleen kleine en grote SUV’s, maar sinds 2019 is de GLB er als de gulden middenweg. Het is een ideale auto voor gezinnen die een grotere Mercedes willen rijden, maar zich niet scheel willen betalen.

CLA

De keuze van Mercedes-Benz om een 4-deurs coupé te produceren op basis van de A-klasse lag niet voor de hand. De in 2019 geïntroduceerde CLA wordt verkocht als CLA Coupé en CLA Shooting Break. De CLA zit vol met innovatieve technologie.

De CLA rijdt heerlijk en comfortabel en stuurt fijn. De auto is bovendien erg stil. Omdat de auto op de A-klasse is gebaseerd, is hij uitgerust met voorwielaandrijving. 

Met Mercedes CLA Private Lease rijd je een ruime gezinsauto voor een aantrekkelijke prijs.

Sandero

De Sandero is een hatchback. Hij markeerde het begin van de nieuwe profilering van Dacia.

De Dacia Sandero is een hele betaalbare auto die meer dan voldoende laadruimte heeft. Hij wordt aangeprezen als een auto met een onovertroffen verhouding tussen prijs, comfort en prestaties. Hij maakt gebruik van de beproefde techniek van moedermerk Renault zonder dat je de hoofdprijs hoeft te betalen.

Ondanks dat het geen super-de-luxe auto is, wordt elke Sandero geleverd met centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bediende ramen in de voorportieren, zij- en gordijnairbags, een automatisch noodremsysteem en cruise control met een snelheidsbegrenzer.

Via Dacia Sandero Private Lease is het mogelijk om een splinternieuwe auto te rijden zonder dat je aanspraak hoeft te doen op je spaarrekening.

Private Lease

Mercedes modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Mercedes Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp.

Elektrische Auto

Elektrisch rijden voor consumenten wordt steeds interessanter. Niet alleen is het aanbod gegroeid, het aantal oplaadpunten is groot en elektrisch rijden wordt bijvoorbeeld door de overheid ook aantrekkelijk gemaakt.

Een elektrische auto rijden wordt nu ook aantrekkelijker gemaakt voor consument. De overheid heeft subsidie vrijgemaakt om je als consument bij het aanschaffen van zo’n elektrische auto financieel te helpen.

Deze subsidie is zowel beschikbaar voor een Private Lease Elektrische Auto als voor het kopen van een elektrische auto.